De gewijzigde houding van dieren-bezitters ten aanzien van hun huisdier doet de markt voor dierenvoeding en aanverwante producten en diensten groeien.
De voorbije jaren is de markt voor petfood and petcare sterk geëvolueerd.
Huisdieren spelen immers een steeds belangrijkere rol voor de consumenten in een voorthollende maatschappij, te vaak gedeconnecteerd met de natuur.
De belangrijke rol die huisdieren voor de mens hebben werd pas duidelijk tijdens de pandemie en de sociale isolatie die het gevolg er van was.
Het onderzoeks- en adviesbureau Shopperware, Dirk Vanderveken voerde in 2022 de PET studie uit in opdracht van Comeos. Naast deze historische gegevens kijkt shopperware ook naar de impact van de huidige koopkrachtcrisis op het koopgedrag van consumenten in het algemeen en dieren eigenaars in het bijzonder.
U krijgt antwoorden op de volgende vragen:
Wilt u de markt van petfood en care nog beter leren kennen? Kom dan zeker even luisteren tijdens de beurs Anido. Dit levert u vast en zeker waardevolle informatie en inzichten op die helpen om de juiste keuzes te maken.
BIO
Lead research: questionnaire, field &
raw data analysis
Hoe je met beleving de harten van je échte klanten kan winnen